Uudessa rajoitetun valmistuserän Triumph Bonneville Bobber TFC:ssä (Triumph Factory Custom) on kiiltäväksi lakatut hiilikuitukatteet, ja ainutlaatuinen kaksivärinen maalipinta, jossa on käsinmaalatut marmori-kultakorostukset. Persoonallista kosketusta tuo, että taiteilijan signeeraus löytyy jokaisesta polttoainetankista.
Lisäksi pyörässä on tuunattu 1200 cm3 moottori ja kaksi Akrapovičin vaimenninta, laatukomponentteja ja alusta on viritetty ketteryys ja tarkkuus mielessä.
Pyörää valmistetaan maailmanlaajuisesti vain 750 kappaletta, todisteena numeroitu koneistettu laatta yläkolmiossa.
Clip-on-ohjaustanko ja 19 tuuman etuvanne varmistavat klassisen brittiläisen bobber-tyylin ja asenteesta taas kertoo leveä takarengas.
Akrapovicin mattamusta äänenvaimenninpari hiilikuituisin päätyosin sointuu hyvin yhteen ilmansuodinkoteloiden ja kaasuläppärunkojen antamaan äänimaailmaan. Bobber TFC:ssä on aggressiivisempi moottorikartta ja räväkämpi kaasuvaste ekstrana tulevan Sport-ajotapavalinnan myötä.
Kullanvärinen etuhaarukka ja sen säätimet sekä kulta-anodisoidut detaljit vahvistavat ulkonäköä, samoin koneistetut moottorin suojakotelot, joissa on kultaisia yksityiskohtia ja kullanvärinen toisiovedon ketju todistaa huomiota todella panostetun yksityiskohtiin.
Istuimen päällinen on mustaa nahkaa, ja siinä on Triumphin logo. Istuimen pitäisi olla myös mukava. Kelluva yhden hengen istuin ja "hard tail" -perä ovat puhdasta bobberia.
Edessä on kaksi Brembon M50 radiaalisatulaa ja 310mm:n levyt, joten pysähtyvyyttä riittää. Öhlinsin 43mm NIX 30 USD-etuhaarukka ja takavaimennin varmistavat tarkan ja sporttisen ohjautuvuuden.
Bobber TFC:ssä on Bonneville 1200cm3 rinnakkais-twin-moottori, jonka huipputeho on 78 hv ja maksimivääntö 106 Nm / 3,750 rpm.
Pyörä on varustettu vetoluistonestolla ja uudet monitoimiset bullet-tyyliset takavalot poistavat keskitakavalon tarpeen siten säilyttäen pyörän puhtaan ja minimalistisen lookin.
Bobber TFC tulee jälleenmyyjille maaliskuussa 2025. Britanniassa sen hinta alkaa 17 195 punnasta, 20 760 eurosta. Suomeen tulosta tai hinnasta ei tätä kirjoitettaessa ole tietoa.
Teknisiä tietoja
- Moottori nestejäähdytteinen 8-venttiilinen rinnakkais-twin. SOHC, 270° sytytysjärjestys. Tilavuus 1200 cm3. Poraus 97,6 mm. Isku 80,0 mm. Teho 78 hv / 57,5 kW / 6000 rpm. Vääntö 106 Nm / 3,750 rpm. Polttoaineen elektroninen syöttö. 3 ajotapavalintaa (Road, Rain, Sport). Pakoputkisto harjattua ruostumatonta terästä, kaksi Akrapovičin äänenvaimenninta. Märkä monilevyinen avustava luistokyktin. Vaihteisto 6-nopeuksinen.
- Alusta: kaksoiskehtorunko, teräsputkea. Takakeinuhaarukka kaksipuolinen, teräsputkea. Etuvanne 32-pinnainen, 19 tuumaa, takavanne 16 tuumaa. Eturengas 100/90/19, takarengas 150/80/16. Jousitus: etuteleskooppi 43mm Öhlins NIX 30 USD, 90 mm joustomatka, täysin säädettävä. Takana Öhlinsin monovaimennin, joustomatka 77 mm, jousen esijännitys ja paluuvaimennus säädettäviä. Etujarru: kaksi 310 mm levyä, Brembon M50 4-mäntäiset radiaalisatulat, ABS. Takajarru: yksi 225 mm levy, Nissinin satula, ABS. Mittaristo: analoginen nopeusmittari, integroitu monitoiminen LCD-näyttö.
- Mitat: pituus 2,235 mm, leveys 774 mm, korkeus (ilman peilejä) 1,060 mm. Istuinkorkeus 690 - 700 mm. Akseliväli 1,510 mm. Ohjauskulma 25.7°. Jättö 93 mm. Märkäpaino 237 kg. Polttoainetankin kapasiteetti 9 litraa. Täyttää Euro 5+ -normit. Huoltoväli 16 000 km/ 12 kk.